Nieuws

Huurgeschil

Meestal hebben verhuurder en huurder een goede relatie met elkaar. Verhuurder verschaft huurder het rustige huurgenot en zorgt ervoor dat het gehuurde conform afspraken in het huurcontract en de algemene bepalingen wordt onderhouden. Huurder zorgt op zijn beurt ‘als een goed huisvader’ voor het gehuurde en betaalt tijdig huur.

Tussen verhuurder en huurder kunnen echter geschillen ontstaan. Doorgaans gaan die geschillen over een opgelopen huurachterstand; over het verrichten van achterstallig onderhoud (wie is verantwoordelijk voor welke reparaties?); over verlaging of verhoging van de huur (huurprijsherziening) en tot slot over huurbeëindiging.

Bij een door een van de partijen gewenste huurbeëindiging kan het geschil gaan over de vraag of de huurovereenkomst door de verhuurder of de huurder op dat moment kan worden opgezegd; over de vraag of zich een opzeggingsgrond (beperking van de opzegmogelijkheden voor de verhuurder) voordoet of over de vraag of er grond is voor ontbinding van de huurovereenkomst vanwege slecht verhuurderschap of slecht huurderschap.

Het is prettig wanneer een huurgeschil met een minnelijke regeling (schikking) kan worden opgelost. Soms zal er echter over moeten worden geprocedeerd bij de kantonrechter.

Meer weten over deze dienst?

Tamara van Zaal
Bas van Overeem
Maaike Cohen

Onze specialisten op dit gebied zijn
Maaike Cohen, Bas van Overeem en Tamara van Zaal

Bel naar 020 - 262 1 242 of mail via onderstaand formulier.

Neem contact met ons op